گیاهان دارویی

همه چیز درباره گیاه Lavender

Lavandula angustifolia ، که با نام Lavender شناخته می شود ، گیاهی همیشه سبز است که بیش از ۲۵۰۰ سال بیشترین اسانس مورد استفاده در جهان را تولید کرده است. رونق اسطوخودوس را می توان در منطقه مدیترانه ، اروپا ، آفریقا ، جزایر قناری ، خاورمیانه و هند یافت.

اعتقاد بر این است که اسم اسطوخودوس از واژه لاتین “lavare” گرفته شده است و به معنی “شستشو” است ،

زیرا اغلب به دلیل خاصیت معطر آن در حمام ها و لباسشویی ها استفاده می شد

 رایحه آرامش بخش گیاه لاوندر ، از نظر جسمی و عاطفی ، معمولاً برای اثرات آرامش بخش آن روی بدن استفاده می شود. طبق متون باستانی ، اهداف آن از دارویی تا دینی ، برای تمیز کردن بریدگی ها ، تسکین کبودی ها و سوزش های پوستی و همچنین خوشبو کردن هوا برای انجام کارهای معنوی متغیر است.

سایر مصارف تاریخی این روغن شامل مومیایی کردن و عطر سازی برای مصریان بود ، در حالی که برای رومی ها از آن در حمام ها و پخت و پز استفاده می شد.

مزایای روغن لاوندر:

اسانس اسطوخودوس که از نظر دارویی مورد استفاده قرار می گیرد ، برای از بین بردن باکتری های مضر ، تسکین اسپاسم عضلات ، تسکین نفخ ، ضد عفونی و تسکین پوست ملتهب به ویژه هنگامی که در اثر نیش حشرات سمی ، خارش دار ایجاد می شود ، باعث بهبودی سریع پوست تحریک شده و زخم شده و تسکین عضلات می شود.  برای تسکین این نو موارد از گیاه لاوندر در ماساژ استفاده می شود.

هنگامی که از این گیاه  در آروماتراپی استفاده می شود ،  برای  کاهش استرس امواج مغزی شناخته می شود ، همچنین گفته می شود که سطح کورتیزول را کاهش می دهد که به هورمون استرس کمک می کند. از آنجا که کورتیزول منجر به ایمنی پایین تر می شود ، لاوندر از این رو با کمک به تسکین احساس استرس که می تواند سلامت را تضعیف کند از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند. اعتقاد بر این است که اسطوخودوس به تعادل هورمون ها ، کاهش احساس تنش عصبی کمک می کند و بر اساس شواهد تجربی ، در کاهش احساس افسردگی برای برخی از افراد تلاش کرده است. به دلیل خاصیت آرامش بخش و آرامش بخش ، می تواند به عنوان کمک خواب برای کسانی که از بی خوابی رنج می برند ، مفید باشد.

همانطور که نشان داده شده ، روغن اسطوخودوس دارای خواص درمانی بسیاری است. در زیر مزایای آن و انواع فعالیت هایی که به نظر می رسد نشان می دهد:

زیبایی:

ضد عفونی کننده ، ضد التهاب ، دئودورانت ، تسکین دهنده ، تسکین دهنده ، سیتوفیلاکتیک ، سیکراتراسان.

ODOROUS:

ضد افسردگی ، ضد روماتیسمی ، ضد اسپاسم ، ضد احتراق ، دئودورانت ، آرامش بخش ، آرام بخش ، تسکین دهنده ، عصبی است.

دارویی:

ضد سپتیک ، ضد درد ، ضد تشنج ، ضد افسردگی ، ضد روماتیکی ، ضد اسپاسم ، ضد التهاب ، ضد ویروسی ، ضد باکتری ، ضد احتقان ، تسکین دهنده ، تسکین دهنده ، تسکین دهنده ، آسیب پذیر ، حساس کننده ، روبوسیان ، افت فشار خون ، امگنا ، دیورتیک ، و سیتوفیلاکتیک ، سیکاترینانت ، ماده مغذی.

یک پاسخ به “1”

  1. محمد گفت:

    بسیار کامل در مورد گیاه لاوندر نوشتید ممنونم از سایت خوبتون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *